De afgelopen weken hebben wij ons verdiept in de theorie rondom talentontwikkeling, meervoudige intelligentie, enzovoort. Tijdens de stagedagen zijn we al druk bezig geweest met de OGP-opdrachten rondom 'Talent en Maatwerk'. Wat hebben we zoal gedaan?
Voor de opdracht 'het talentvolle groepsplan' heb ik negen leerlingen uitgekozen waarbij ik de komende periode extra aandacht wil besteden aan hun talent. Met deze negen leerlingen ben ik gaan kijken naar 'talent'. Wat is talent? Welke talenten heb je zelf? Welk talent heeft de ander, denk je? Dit hebben we vastgelegd in een woordspin (afbeelding 1). Daarna hebben de leerlingen een test gemaakt (afbeelding 2). De uitslag van deze test gaf aan wat de meervoudige intelligentie(s) van de leerling is.
 |
| Afbeelding 1 |
 |
| Afbeelding 2 |
Een aantal leerlingen zijn ook al bezig geweest met het MI-kaartenspel (afbeelding 3). De andere leerlingen gaan hier de komende week nog mee aan de slag. Als het goed is, komen de resultaten met betrekking tot de meervoudige intelligentie(s) van de test en het kaartenspel overeen. Deze intelligenties ga ik samen met de leerlingen in beeld brengen, zodat ik hier in de praktijk op in kan spelen.
 |
| Afbeelding 3 |
Mooi om te zien hoe jullie met OGP-6 aan de slag gaan in jullie praktijk, de stagescholen. Zo laten jullie zien wat OGP-6 voor meerwaarde kan hebben. Petje af! Verder zie ik een prachtig 'beelddiagram' van de test (afbeelding 2). Had je zelf die link ook al gelegd?
BeantwoordenVerwijderen